Nedan hittar du viktig information. Kontakta oss gärna om du ändå har några funderingar eller frågor. Du når oss på 073-6161110 eller info@greenowltravel.se. Ibland har vi svårt att svara i telefon, lämna isåfall ett meddelande eller skicka ett sms så återkommer vi så snart vi kan.

FINNS DET NÅGRA ÅLDERSGRÄNSER PÅ AKTIVITETERNA?

Även om vi älskar att hänga med barn i skogen lämpar sig några av våra turer tyvärr inte för barn. På varje aktivitetssida står tydligt om aktiviteten lämpar sig för barn eller inte. Har ni yngre barn se gärna våra familjeanpassade turer eller hör av er till oss så återkommer vi gärna med förslag på lämplig aktivitet.

HUR HANTERAR NI PERSONUPPGIFTER?

För att kunna administrera bokningar behöver vi samla in vissa personuppgifter så som t.ex. namn, mailadress, telefonnummer och ålder. Som kund hos oss kan du känna dig säker att vi aldrig lämnar ut eller säljer vidare dina uppgifter. Ta del av vår integritetspolicy här.

HUR TILLGÄNGLIGHETSANPASSADE ÄR ERA TURER?

Vi bedriver vår verksamhet mestadels i naturen vilket gör att tillgängligheten inte är optimal för den som använder barnvagn, rullstol eller rullator. Vi beklagar detta och ber i den händelse att ni vill boka en naturupplevelse med oss att boka en skräddarsydd utflykt utifrån era behov. Vi har flera alternativ att erbjuda som lämpar sig bättre för den med rörelsesvårigheter och vi försöker hela bredda vår kunskap och våra erbjudanden utifrån denna aspekt. Vi vill att alla ska kunna uppleva Dalarnas fantastiska natur och miljö!

HUR MÅNGA DELTAGARE HAR NI PÅ ERA TURER?

Alla våra bokningsbara turer genomförs med små grupper, max 8 personer. Vi rekommenderar dig därför att boka så tidigt som möjligt då platserna är begränsade. Skräddarsydda turer för större grupper kan förekomma, men då endast på förfrågan. Är ni en större grupp ber vi er kontakta oss direkt för att boka en upplevelse.

VAD GÄLLER VID FORCE MAJEURE?

Green Owl Travel kan inte hållas ansvarig för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte råder över, till exempel krig, brand, arbetskonflikter, blixtnedslag, tekniska problem, förändringar i statliga bestämmelser, fel i el / telekommunikation / dataanslutningar, pandemiska utbrott eller terroristattentat.

JAG VILL GÄRNA GE BORT EN UPPLEVELSE, KAN JAG KÖPA ETT PRESENTKORT HOS ER?

Absolut! Vad roligt att du vill ge bort en upplevelse med oss! :) Vi kan skapa presentkort både med valfri aktivitet eller ett fast belopp. Presentkortet betalas i sin helhet vid bokning och har ett unikt bokningsnummer som skall uppges vid bokning av aktivitet. Observera att presentkortet behöver lösas in inom 1 år från utfärdande. Se våra olika presentkort här.

VAD GÄLLER OM JAG SKADAR MIG ELLER TAPPAR BORT NÅGOT PÅ EN TUR MED ER?

Green Owl Travel kan inte ta på sig ansvar för eventuella kostnader som uppstått vid personskada eller förlust av egendom. I händelse av sjukdom eller olycka som kräver evakuering av gäst åligger betalningsansvaret hos gästen själv. Vissa aktiviteter kan innebära risktagande om våra säkerhetsrutiner inte följs, även om vi så klart har utvecklat aktiviteter med säkerhet i fokus och tydliga förhållningsregler. Skulle skada uppstå vid deltagande i våra aktiviteter som inte beror på felaktigt hanterande av material orsakat av oss kan Green Owl Travel inte hållas ansvarig. Det är alltid klokt att se över din olycksfallsförsäkring innan du reser iväg på en resa oavsett vart du ska och vad du ska göra. När du betalar med kort kan du i många fall täckas av en särskild reseförsäkring.

HUR OCH NÄR BETALAR JAG?

Normalt betalar du hela beloppet i samband med bokning, med betalkort direkt i vårt bokningssystem. För flerdagarsturer betalar du en bokningsavgift på 500 kronor. Slutbetalning skall sedan vara oss tillhanda senast 28 dagar före ankomst. I samband med bokning och betalning får du ett kvitto skickat till den epost du uppgett. Vissa turer är på förfrågan och betalas först när vi bekräftat din förfrågan. Du får då en särskild betalningslänk för att genomföra köpet med betalkort. Vill du kan du också swisha din betalning, t.ex. i det fall du bokar väldigt sent. Slutbetalning skall alltid ske före ankomst.

HUR JOBBAR NI MED KVALITET?

Vi strävar efter att alltid hålla en hög kvalitet på våra aktiviteter och arbetar ständigt med att förbättra oss, så klart alltid enligt gällande lager, regler och restriktioner. För att göra det på alla plan väljer vi alltid våra guider och samarbetspartners med stor omsorg. Om du upplever några brister ber vi dig berätta det för oss snarast så att vi kan påpeka och göra förbättringar.

HAR NI RESEGARANTI?

Absolut! Green Owl Travel är en seriös researrangör som tar sitt ansvar. I enlighet med den svenska paketreselagen har vi ställt säkerhet hos Kammarkollegiet. Läs gärna mer om vad resegaranti innebär för dig som resenär på Kammarkollegiets hemsida.

JAG HAR EN MATALLERGI, NÄR SKA JAG MEDDELA DET?

Om du har några amatllergier eller speciella behov beträffande kost behöver dessa meddelas omedelbart vid bokning så att vi kan förbereda din mat på bästa sätt. Observera att vi tyvärr inte kan ta hänsyn till någon diet som du själv valt att följa. Kom dock gärna med önskemål så försöker vi lösa det så gott det går. Det kan också vara bra att meddela om du har pälsallergi då vi ibland har med Milo, en social och levnadsglad hanhund av blandras (flatcoated retriver, golden retriver och labrador). Milo älskar människor och att få hänga med i skogen men om du har pälsallergi eller kraftig hundrädsla tar vi så klart hänsyn till det.

BEHÖVER JAG NÅGON FÖRSÄKRING FÖR ATT DELTA I ERA TURER/ RESOR?

Vi råder alltid våra kunder att se över sitt behov av privat försäkring innan deltagande i aktivitet eller paketresa. Hör med ditt försäkringsbolag vilken försäkring som är bäst för just dig. Som företag har vi en ansvarsförsäkring som ger både oss som arrangör och dig som gäst en trygghet i att våra aktiviteter sker på ett säkert sätt.

HUR HAR NI ANPASSAT ER VERKSAMHET UTIFRÅN COVID-19?

Vi har alla ett ansvar att verka för att inte sprida Covid-19 vidare och vi som företag följer så klart alltid rådande restriktioner och förhållningsregler. Läs gärna mer här om hur vi arbetar konkret för att minska smittspridning i samband med våra turer och resor. Vi samarbetar med många lokala aktörer i hela Dalarna och har god dialog kring minskad smittspridning. Om du upplever några brister ber vi dig berätta det för oss snarast så att vi kan påpeka och göra förbättringar. Vi vill att du ska känna dig trygg att resa med oss!

KAN JAG LÄMNA EN RECENSION OM ER?

Mer än gärna! Vi uppskattar alltid feedback från våra kunder, oavsett om det är ris eller ros. Beröm gör oss så klart stolta och ivriga att fortsätta vilja leverera minnesvärda dalaupplevelser. Ris gör oss medvetna om vad som behöver förbättras. Du kan lämna din recension om oss på t.ex. Tripadvisor eller Facebook. Tack för att du hjälper oss att utvecklas!